ALGEMENE VOORWAARDEN VOOR DIENSTVERLENING

 

van: TruePS Information Consultancy B.V.,
Rompertpark 141 te 's-Hertogenbosch

hierna te noemen: gebruiker

Artikel 1 Definities

1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.

Gebruiker: de gebruiker van de algemene voorwaarden.

Opdrachtgever: de wederpartij van gebruiker.

Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.

Artikel 2 Algemeen

1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen gebruiker en een opdrachtgever waarop gebruiker deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met gebruiker, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

3. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

4. De toepasselijkheid van eventuele inkoop­ of andere voorwaarden van opdrachtgever wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

5. Indien een of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. Gebruiker en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.

6. Alle opdrachten, ongeacht of deze aan Gebruiker dan wel aan individuele bij Gebruiker werkzame personen zijn gericht, worden uitsluitend aanvaard door Gebruiker. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten.

Artikel 3 Aanbiedingen en offertes

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn voor aanvaarding is genoemd.

2. De door gebruiker gemaakte offertes zijn vrijblijvend en onder voorbehoud van beschikbaarheid; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Gebruiker is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd, tenzij anders aangegeven.

3. De prijzen in de genoemde aanbiedingen en offertes luiden in Euro's en zijn exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege, alsmede eventuele in het kader van de overeenkomst te maken kosten, waaronder verzend- en administratiekosten, en kosten in het kader van de uitvoering, waaronder reis- en verblijf kosten, tenzij anders aangegeven.

4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is gebruiker daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij gebruiker anders aangeeft.

5. Een samengestelde prijsopgave verplicht gebruiker niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

6. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten.

Artikel 4 Uitvoering van de overeenkomst

1. Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Gebruiker heeft jegens opdrachtgever een inspanningsverplichting. Een resultaat verplichting is slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen.

2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft gebruiker het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan gebruiker zijn verstrekt, heeft gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

4. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat gebruiker is uit gegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor gebruiker kenbaar behoorde te zijn.

5. Indien is overeengekomen dat de overeenkomst in fasen zal worden uitgevoerd kan gebruiker de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten tot dat de opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd.

6. Indien door gebruiker of door gebruiker ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van opdrachtgever of een door opdrachtgever aangewezen locatie, draagt opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerkers in redelijkheid gewenste faciliteiten.

7. Opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomst schade lijden en welke aan opdrachtgever toerekenbaar is.

Artikel 5 Wijziging van de overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.

2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Gebruiker zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

3. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en / of kwalitatieve consequenties zal hebben, zal gebruiker de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

4. Indien een vast honorarium is overeengekomen zal gebruiker daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

5. In afwijking van lid 3 zal gebruiker geen meerkosten in rekening kunnen brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan gebruiker kunnen worden toegerekend.

Artikel 6 Contractsduur; uitvoeringstermijn

1. De overeenkomst tussen gebruiker en een opdrachtgever wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

2. Is binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van de uitvoeringstermijn dient de opdrachtgever gebruiker derhalve schriftelijk ingebreke te stellen.

Artikel 7 Honorarium

1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst een vast honorarium overeenkomen.

2. Indien geen vast honorarium wordt overeengekomen, zal het honorarium worden vastgesteld op grond van werkelijk bestede uren. Het honorarium wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van gebruiker, geldende voor de periode waarin de werkzaamheden worden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is overeengekomen.

3. Het honorarium is en eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW.

4. Bij opdrachten met een looptijd van meer dan één maand zullen de verschuldigde kosten periodiek in rekening worden gebracht.

5. Indien gebruiker met de opdrachtgever een vast honorarium of uurtarief overeenkomt, is gebruiker niettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of tarief. Gebruikelijk is per einde van het jaar de tarieven voor het komende jaar vast te stellen gerelateerd aan het CBS prijsindexcijfer voor de zakelijke dienstverlening danwel doorlopend direct gerelateerd aan veranderde markt omstandigheden of verandering van de inhoud van de functie. In geval van toepassing zal gebruiker, opdrachtgever hierover in kennis stellen.

6. Voorts is gebruiker gerechtigd prijsstijgingen door te berekenen indien zich tussen het moment van aanbieding en levering, de tarieven ten aanzien van bijv. lonen zijn gestegen.

7. Bovendien mag gebruiker het honorarium verhogen wanneer tijdens de uitvoering van de werkzaamheden blijkt dat de oorspronkelijk overeengekomen dan wel verwachte hoeveelheid werk in zodanige mate onvoldoende werd ingeschat bij het sluiten van de overeenkomst, en zulks niet toerekenbaar is aan gebruiker, dat in redelijkheid niet van gebruiker mag worden verwacht de overeengekomen werkzaamheden te verrichten tegen het oorspronkelijk overeengekomen honorarium. Gebruiker zal de opdrachtgever in dat geval van het voornemen tot verhoging van het honorarium of tarief in kennis stellen. Gebruiker zal daarbij de omvang van en de datum waarop de verhoging zal ingaan, vermelden.

8. Bij geschillen over tijdsregistratie zijn gebruiker en opdrachtgever gehouden de urenstaat, al dan niet getekend, van de consultant als bindend te beschouwen.

Artikel 8 Betaling

1. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door gebruiker aan te geven wijze in de valuta waarin is gedeclareerd. Bezwaren tegen de hoogte van de declaraties schorten de betalingsverplichting niet op.

2. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de betaling binnen de termijn van 14 dagen dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt. De rente over het opeisbaar bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag.

3. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de opdrachtgever zijn de vorderingen van gebruiker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

4. Gebruiker heeft het recht de door opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente.

Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening aanwijst.

Gebruiker kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente alsmede de kosten worden voldaan.

5. Gebruiker heeft de mogelijkheid een kredietbeperkingstoeslag van 2% in rekening te brengen. Deze toeslag is niet verschuldigd bij betaling binnen 7 dagen na factuurdatum.

Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud

1. Alle door gebruiker geleverde zaken, daaronder eventueel mede begrepen ontwerpen, schetsen, tekeningen, films, software, (elektronische) bestanden, enz., blijven eigendom van gebruiker totdat de opdrachtgever alle navolgende verplichtingen uit alle met gebruiker gesloten overeenkomsten is nagekomen.

2. De opdrachtgever is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.

3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken danwel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is opdrachtgever verplicht gebruiker zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.

4. De opdrachtgever verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek ter inzage te geven.

5. Door gebruiker geleverde zaken, die krachtens het onder 1. van dit artikel bepaalde onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsuitoefening worden doorverkocht en nimmer als betaalmiddel worden gebruikt.

6. Voor het geval dat gebruiker zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de opdrachtgever reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming aan gebruiker of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van gebruiker zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.

Artikel 10 Incassokosten

1. Is opdrachtgever in gebreke of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van opdrachtgever. Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige voldoening van een geldsom, dan verbeurt hij een dadelijk opeisbare boete van 25% over het nog verschuldigde bedrag. Dit met een minimum van € 250,00.

2. Indien gebruiker hogere kosten heeft gemaakt, welke redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen ook deze voor vergoeding in aanmerking.

3. De eventuele gemaakte redelijke gerechtelijke en executiekosten komen eveneens voor rekening van opdrachtgever.

4. Opdrachtgever is over de gemaakte incassokosten rente verschuldigd.

Artikel 11 Onderzoek, reclames

1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan gebruiker. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat gebruiker in staat is adequaat te reageren.

2. Indien een klacht gegrond is, zal gebruiker de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.

3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen werkzaamheden niet meer mogelijk of zinvol is, zal gebruiker slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 15.

Artikel 12 Opzegging

1. Beide partijen kunnen de overeenkomst te allen tijde schriftelijk opzeggen met in achtname van minimaal één kalendermaand opzegtermijn.

2. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door opdrachtgever, heeft gebruiker recht op compensatie vanwege het daardoor ontstane en aannemelijk te maken bezettingsverlies, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan gebruiker zijn toe te rekenen. Voorts is opdrachtgever alsdan gehouden tot betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden. De voorlopige resultaten van de tot dan toe verrichte werkzaamheden zullen dan ook onder voorbehoud ter beschikking worden gesteld aan opdrachtgever.

3. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door gebruiker, zal gebruiker in overleg met opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden, tenzij er feiten en omstandigheden aan de opzegging ten grondslag liggen die aan opdrachtgever toerekenbaar zijn.

4. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor gebruiker extra kosten met zich meebrengt, worden deze aan opdrachtgever in rekening gebracht.

Artikel 13 Opschorting en ontbinding

1. Gebruiker is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden, indien:

- Opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.

- na het sluiten van de overeenkomst gebruiker ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat de opdrachtgever de verplichtingen niet zal nakomen. In geval er goede grond bestaat te vrezen dat de opdrachtgever slechts gedeeltelijk of niet behoorlijk zal nakomen, is de opschorting slechts toegelaten voor zover de tekortkoming haar rechtvaardigt.

- opdrachtgever bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is.

2. Voorts is gebruiker bevoegd de overeenkomst te (doen) ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.

3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van gebruiker op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst.

4. Gebruiker behoudt steeds het recht schadevergoeding te vorderen.

Artikel 14 Teruggave ter beschikking gestelde zaken

1. Indien gebruiker aan opdrachtgever bij de uitvoering van de overeenkomst zaken ter beschikking heeft gesteld is opdrachtgever gehouden het geleverde binnen 7 dagen in oorspronkelijke staat, vrij van gebreken en volledig te retourneren. Indien de opdrachtgever deze verplichting niet nakomt zijn alle hieruit voortvloeiende kosten voor zijn rekening.

2. Indien opdrachtgever, om welke reden ook, na daartoe strekkende aanmaning, alsnog in gebreke blijft met de onder 1. genoemde verplichting, heeft gebruiker het recht de daaruit voortvloeiende schade en kosten, waaronder de kosten van vervanging, op opdrachtgever te verhalen.

Artikel 15 Aansprakelijkheid

1. Indien gebruiker aansprakelijk mocht zijn, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld.

2. Indien gebruiker aansprakelijk is voor directe schade, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal tweemaal het declaratiebedrag, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, althans tot maximaal € 100.000- (Zegge: éénhonderdduizend euro). De aansprakelijkheid is te allen tijde beperkt tot maximaal het bedrag van de door de assuradeur van gebruiker in het voorkomende geval te verstrekken uitkering.

3. In afwijking van hetgeen onder 2. van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde honorariumgedeelte.

4. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:

- de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden;

- de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van gebruiker aan de overeenkomst te laten beantwoorden, tenzij deze niet aan gebruiker toegerekend kunnen worden;

- redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.

5. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

6. De in deze voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid voor directe schade gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van gebruiker of zijn ondergeschikten.

Artikel 16 Vrijwaringen

1. De opdrachtgever vrijwaart gebruiker voor aanspraken van derden met betrekking tot rechten van intellectuele eigendom op door de opdrachtgever verstrekte materialen of gegevens, die bij de uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

2. Indien opdrachtgever aan gebruiker informatiedragers, elektronische bestanden of software etc. verstrekt, garandeert deze dat de informatiedragers, elektronische bestanden of software vrij zijn van virussen en defecten.

Artikel 17 Risico-overgang

1. Het risico van verlies of beschadiging van de zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op opdrachtgever over op het moment waarop deze aan opdrachtgever juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van opdrachtgever of van een door opdrachtgever aan te wijzen derden worden gebracht.

Artikel 18 Overmacht

1. Partijen zijn niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd worden als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor hun rekening komt.

2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor gebruiker niet in staat is de verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van gebruiker worden daaronder begrepen.

3. Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat gebruiker zijn verplichtingen had moeten nakomen.

4. Partijen kunnen gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

5. Voorzoveel gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht inmiddels gedeeltelijk zijn verplichtingen uit de overeenkomst is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te declareren. Opdrachtgever is gehouden deze declaratie te voldoen als ware het een afzonderlijke overeenkomst.

Artikel 19 Geheimhouding

1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

2. Indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, gebruiker gehouden is vertrouwelijke informatie aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden mede te verstrekken, en gebruiker zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is gebruiker niet gehouden tot schadevergoeding of schadeloosstelling en is de wederpartij niet gerechtigd tot ontbinding van de overeenkomst op grond van enige schade, hierdoor ontstaan.

Artikel 20 Intellectuele eigendom en auteursrechten

1. Onverminderd het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde behoudt gebruiker zich de rechten en bevoegdheden voor die gebruiker toekomen op grond van de Auteurswet.

2. Alle door gebruiker verstrekte stukken, zoals rapporten, adviezen, overeenkomsten, ontwerpen, schetsen, tekeningen, software enz., zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem zonder voorafgaande toestemming van gebruiker worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht, tenzij uit de aard van de verstrekte stukken anders voortvloeit.

3. Gebruiker behoudt het recht de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voorzover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 21 Monsters en modellen

1. Is aan de opdrachtgever een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt, tenzij uitdrukkelijk wordt overeengekomen dat het te leveren product daarmee zal overeenstemmen.

2. Bij een opdracht ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat het te leveren product daaraan behoeft te beantwoorden.

Artikel 22 Niet-overname personeel

1. De opdrachtgever zal gedurende de looptijd van de overeenkomst alsmede één jaar na beëindiging daarvan, op generlei wijze, behoudens nadat goed zakelijk overleg ter zake heeft plaatsgehad met gebruiker, medewerkers van gebruiker of van ondernemingen waarop gebruiker ter uitvoering van deze overeenkomst beroep heeft gedaan en die betrokken zijn (geweest) bij de uitvoering van de overeenkomst, in dienst nemen danwel anderszins, direct of indirect, voor zich laten werken of om welke informatie of reden dan ook, direct benaderen.

Artikel 23 Geschillen

1. De rechter in de vestigingsplaats van gebruiker is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft gebruiker het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter te arrondissement ‘s-Hertogenbosch.

2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Artikel 24 Toepasselijk recht

1. Op elke overeenkomst tussen gebruiker en de opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing.

Artikel 25 Wijziging, uitleg en vindplaats van de voorwaarden

1. Deze voorwaarden zijn gedeponeerd ten kantore van de Kamer van Koophandel te 's-Hertogenbosch en/of gepubliceerd op de internetpresentatie van gebruiker .

2. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.

3. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het totstandkomen van de overeenkomst.

 

 

AANVULLENDE ALGEMENE VOORWAARDEN
m.b.t. RECRUITMENT SERVICES van TruePS Information Consultancy BV

 

Artikel 1. Inleiding

1.1.  Deze voorwaarden zijn aanvullend aan de gepubliceerde algemene voorwaarden voor dienstverlening van TruePS Information Consultancy BV, handelend onder TruePS WANTED!, verder Gebruiker of TruePS, welke op verzoek beschikbaar gesteld worden en gepubliceerd zijn op de TruePS internet presentatie.

1.2. Deze voorwaarden maken deel uit van en zijn van toepassing op alle offertes van, opdrachten aan, overeenkomsten en rechtsverhoudingen met gebruiker.

Artikel 2. Opdrachten en offertes

2.1. Aan iedere opdrachtovereenkomst, waaronder wordt verstaan: de overeenkomst tussen Gebruiker en een Opdrachtgever om één of meer kandidaten voor een dienstbetrekking bij het bedrijf van de Opdrachtgever te introduceren, ligt een door de Opdrachtgever geaccordeerde opdrachtbevestiging van Gebruiker ten grondslag, alsmede deze toepasselijke Algemene Voorwaarden waarvan aan de Opdrachtgever een kopie ter beschikking is gesteld.

2.2. Bedoelde opdrachtbevestiging omvat: de te hanteren werkwijze, de geschatte tijdsduur, het honorarium en de wijze van factureren.

2.3. De Opdrachtgever heeft het recht de opdracht op elk moment te beëindigen. Voor de voorwaarden die gelden als het gaat om beëindiging van een opdracht wordt verwezen naar de opdrachtbevestiging.

2.4. Wijzigingen in de oorspronkelijke functieomschrijving worden gelijk gesteld met het beëindigen van de opdracht, zodat de bepaling onder 2.3. in dat geval van toepassing is, tenzij partijen naar aanleiding van de wijziging van de functieomschrijving schriftelijk anders overeengekomen zijn.

2.5. Alle offertes van Gebruiker zijn geheel vrijblijvend.

Artikel 3. Werving en selectie

3.1. Gebruiker zal telkens, naar beste weten en kunnen, één of meer kandidaten aan de Opdrachtgever voordragen op basis van de bij Gebruiker bekende gegevens over kundigheden en mogelijkheden van kandidaten en op basis van de goedgekeurde functieomschrijving.

3.2. De functieomschrijving omvat een korte omschrijving van de in het bedrijf van de Opdrachtgever te vervullen functie en de vereisten waaraan een kandidaat voor die functie dient te voldoen . In de opdrachtbevestiging is een indicatie vastgelegd voor het bruto jaarinkomen van de te benaderen kandidaten. Bij afwijkingen wordt er overleg gepleegd met de Opdrachtgever of dit een reden is om wel of niet tot presentatie van een kandidaat over te gaan.

3.3. De Opdrachtgever is geheel vrij te bepalen welk soort arbeidsrelatie hij met een kandidaat wenst aan te gaan. In geval tussen Opdrachtgever en kandidaat overeenstemming over indiensttreding is bereikt, zal de Opdrachtgever hiervan Gebruiker binnen één week in kennis stellen. Indien de fee afhankelijk is gesteld van de arbeidsvoorwaarden, is de Opdrachtgever verplicht inzage te geven in de arbeidsvoorwaarden die zijn overeengekomen.

3.4. Gebruiker aanvaardt generlei aansprakelijkheid voor schade, van welk aard dan ook, die de Opdrachtgever, werknemers van de Opdrachtgever of derden mochten lijden als gevolg van een onrechtmatige daad, wanprestatie of het functioneren van de door Gebruiker voorgedragen en/of door Opdrachtgever aanvaarde kandidaten.

3.5. Gebruiker zal zich ervan onthouden medewerkers van de Opdrachtgever, die werkzaam zijn in de opdrachtbevestiging genoemde onderdelen, te benaderen voor een functie elders, gedurende één jaar na het beëindigen van de laatste opdracht, tenzij de Opdrachtgever hiervoor zijn toestemming heeft verleend.

3.6. De door Gebruiker voorgestelde en door de Opdrachtgever in dienst genomen kandidaten zullen niet door Gebruiker worden benaderd voor een functie elders, tenzij de Opdrachtgever hiervoor toestemming heeft verleend. In die gevallen waar de kandidaat zelf aangeeft van baan te willen veranderen, zal Gebruiker zich houden aan de door de O.A.W.S. opgestelde gedragsregels.

3.7. Opdrachten worden in principe op een exclusieve basis uitgevoerd. Indien een ander bureau aan dezelfde opdracht werkt of heeft gewerkt is de Opdrachtgever verplicht Gebruiker, voorafgaand aan het aanvaarden van de opdracht, hiervan in kennis te stellen. Indien er door de Opdrachtgever een ander bureau wordt ingeschakeld behoudt Gebruiker zich het recht voor om de overeenkomst te beëindigen. In dat geval kan Gebruiker bovenop de reeds verschuldigde termijnen conform de opdrachtbevestiging aanvullende kosten in rekening brengen op basis van de feitelijke tijdsbesteding tegen het dan geldende uurtarief.

Artikel 4. Honorarium en kosten

4.1. Zodra de Opdrachtgever met Gebruiker overeenstemming heeft bereikt ten aanzien van de opdracht is de Opdrachtgever gebonden zich te houden aan hetgeen in opdrachtbevestiging is beschreven.

4.2. Alle extra kosten door Gebruiker gemaakt binnen het kader van de opdracht zijn, na goedkeuring door de Opdrachtgever, voor rekening van de Opdrachtgever.

4.3.  Indien tijdens de opdracht of binnen een periode van 24 maanden na beëindiging van de opdracht, één of meer van de door TruePS voorgestelde kandidaten door de Opdrachtgever in een functie aangesteld wordt, dan zal de Opdrachtgever voor elke aangenomen kandidaat de in de opdrachtbevestiging overeengekomen fee van Gebruiker verschuldigd zijn.

4.4. Wordt een door TruePS geïntroduceerde kandidaat in een andere functie binnen de organisatie van de Opdrachtgever (waaronder tevens wordt verstaan de holding, werk- of dochtermaatschappijen) aangesteld dan waarvoor de werving en selectie is verricht dan zal de Opdrachtgever eveneens de in de opdrachtbevestiging overeengekomen fee van Gebruiker als honorarium van iedere door de Opdrachtgever in dienst genomen kandidaat verschuldigd zijn.

4.5. Indien de facturen niet binnen de daarvoor gestelde termijn worden voldaan, zal de Opdrachtgever een rente aan Gebruiker verschuldigd zijn, waarbij een gedeelte van één maand voor een gehele maand wordt gerekend (zie artikel AV artikel 8). Onverminderd het bepaalde AV artikel 10 behoudt TruePS zich het recht voor het werken aan een opdracht te stoppen of tijdelijk stil te leggen indien de Opdrachtgever (nog) niet aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan. In dat geval kan Gebruiker, bovenop de reeds verschuldigde termijnen conform de opdrachtbevestiging, aanvullende kosten in rekening brengen op basis van de feitelijke tijdsbesteding tegen het dan geldende uurtarief.

Artikel 5. Geschillen

5.1. Reclamaties ten aanzien van de eindfactuur dienen binnen 8 dagen na de factuurdatum van de eindfactuur bij TruePS schriftelijk te zijn gemeld. Na deze termijn wordt de Opdrachtgever geacht van alle rechten om de eindfactuur aan te vechten, te hebben afgezien.

 

Aanvullende Algemene Voorwaarden m.b.t. Web Services van TruePS Information Consultancy BV

Artikel 1 Definities

a) Cliënt: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met TruePS WebZ een overeenkomst heeft gesloten.

b) Gebruiker: TruePS Information Consultancy BV handelend onder de naam TruePS WebZ.

c) Product: Apparatuur, programmatuur en/of aanpassingen aan programmatuur, waarvan Gebruiker de maker is, implementatie van computernetwerken, automatiseringsadvies waaronder begrepen helpdeskfuncties, het bieden van datacommunicatie en andere overeengekomen activiteiten en goederen van gelijke aard.

d) Systeem: computerapparatuur en aanverwante apparatuur waarmee Gebruiker Cliënt toegang verleent tot de datacommunicatievoorzieningen.

e) Locatie: de fysieke omgeving waarin het Systeem van Cliënt is opgesteld en wordt aangesloten op de datacommunicatievoorzieningen.

f) Netiquette: de algemeen aanvaarde gedragsregels op het Internet zoals vastgelegd in RFC 1855 (ftp://ftp.ripe.net/rfc/rfc1855.txt) en toekomstige aanpassingen hiervan.

g) Schijfruimte: opslagruimte die Gebruiker aan Cliënt ter beschikking stelt, bijvoorbeeld ten behoeve van het versturen en ontvangen van e-mail of het beschikbaar stellen van een website.

h) Website: één of meer Internet-pagina's.

i) Managed-server: server die door Gebruiker wordt beheerd.

j) Root-server: server die door Cliënt wordt beheerd.

Artikel 2 Toepassing

a) Door het aangaan van een overeenkomst met Gebruiker gaat Cliënt akkoord met deze Algemene Voorwaarden en de Acceptable Use Policy van Gebruiker en worden alle betrekkingen tussen Gebruiker en Cliënt onderworpen aan deze Algemene Voorwaarden en de Acceptable Use Policy.

b) Van deze voorwaarden kan uitsluitend worden afgeweken door een schriftelijk verklaring die door een bevoegd vertegenwoordiger van Gebruiker is ondertekend.

c) Deze Algemene Voorwaarden vervangen alle voorgaande Algemene Voorwaarden.

d) Deze voorwaarden zijn aanvullend aan de gepubliceerde algemene voorwaarden voor dienstverlening van TruePS Information Consultancy BV, handelend onder TruePS WebZ!, verder Gebruiker of TruePS, welke op verzoek beschikbaar gesteld worden en gepubliceerd zijn op de TruePS internet presentatie.

Artikel 3 Verplichtingen Gebruiker

a) Gebruiker zal een redelijke inspanning leveren om producten op tijd te leveren zoals aangegeven in de overeenkomst.

b) Cliënt kan geen aanspraak maken op compensatie voor eventuele schade ontstaan door het niet tijdig leveren van een product.

c) Gebruiker zal een redelijke inspanning leveren om haar Product zoals overeengekomen te leveren.

d) Gebruiker onthoudt zich van het inzien van e-mail en/of andere gegevens van Cliënt en stelt deze niet ter beschikking van derden, tenzij Gebruiker hiertoe krachtens de wet verplicht is, dan wel ingeval de klant handelt, of wordt vermoed te handelen, in strijd met artikel 5.b tot en met 5.d van deze Algemene Voorwaarden en/of de bepalingen van de Acceptable Use Policy.

e) Gebruiker is vrij om bij tariefwijzigingen van datacommunicatieverkeer deze aan Cliënt door te berekenen. Cliënt heeft alsdan evenwel gedurende één maand na schriftelijke mededeling van de tariefwijziging het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang tussentijds te beëindigen.

f) Gebruiker verricht de volgende werkzaamheden op een Managed-server:

1. Bewaken van serverprocessen (ping, http, smtp, POP). Meer op verzoek.

2. Aanbrengen van aanpassingen voor beveiliging.

3. Ingrijpen bij uitval van server en/of services.

4. Beheer van alle processen waarvoor root-toegang nodig is.

Alle andere zaken dienen door Cliënt zelf te worden uitgevoerd.

LET OP: In het geval Cliënt een "managed backup" heeft besteld zal Gebruiker dagelijks vanuit Plesk een kopie van Cliënt's gegevens maken op de backupserver. Deze kopie wordt drie dagen bewaard. Gebleken is dat de kopie‘n niet altijd betrouwbaar zijn. Gezien de grote hoeveelheid kopieën die gemaakt wordt, kan Gebruiker de kopie niet controleren. Gebruiker accepteert dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor het al dan niet slagen van kopiën (zie ook artikel 7a). Cliënt krijgt gelegenheid om op zijn gedeelte van de backupserver in te loggen en dient zelf te verifiëren of de kopie aanwezig en geslaagd is. Indien Cliënt constateert dat een kopie is mislukt, dient Cliënt terstond Gebruiker per email en telefoon hiervan te verwittigen.

g) Een Root-server wordt door Gebruiker aangesloten op het Internet. Daarna verricht Cliënt alle werkzaamheden op de server zelf.

h) Conform de tijdens de bestelprocedure afgesloten apparatuur-SLA zorgt Gebruiker voor het oplossen van problemen met apparatuur. Voor programmatuur geldt:

1. Bij een Root-server wordt een "image" van de opleverinstallatie teruggezet indien dit noodzakelijk wordt als gevolg van het falen van de apparatuur. Dit zal zo spoedig mogelijk na het oplossen van de problemen met de apparatuur geschieden.

2. Bij een Managed-server worden een "image" van de opleverinstallatie en een kopie van de gegevens (indien aanwezig) teruggezet indien dit noodzakelijk is geworden als gevolg van het falen van de apparatuur. Dit zal zo spoedig mogelijk na het oplossen van de problemen met de apparatuur geschieden.

Artikel 4 Toegangsregeling

a) Klanten van Gebruiker hebben in principe geen toegang tot de hostinglocatie.

Artikel 5 Verplichtingen Cliënt

a) Cliënt stelt Gebruiker steeds onverwijld schriftelijk op de hoogte van enige wijzigingen in zijn naam, adres, e-mailadres en desgevraagd bank- of girorekeningnummer. Deze mededeling gebeurt onder vermelding van een ingangsdatum, bij gebreke waarvan de datum van ontvangst van de mededeling door Gebruiker als ingangsdatum zal gelden.

b) Cliënt onthoudt zich van het opslaan en/of verspreiden van MP3-bestanden, illegale programmatuur, racistisch of discriminerend materiaal en/of elk ander materiaal dat wettelijk verboden is of inbreuk maakt op rechten van derden.

c) Cliënt zal zich houden aan de Netiquette. Voorts onthoudt Cliënt zich ervan overige Cliënten of Internet-gebruikers te hinderen of schade toe te brengen aan het Systeem. Het is Cliënt verboden processen of programma's (al dan niet via het Systeem) te starten waarvan Cliënt weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat zulks Gebruiker, overige klanten of Internet-gebruikers hindert of schade toebrengt.

d) Cliënt vrijwaart Gebruiker van alle juridische aanspraken met betrekking tot de door Cliënt opgeslagen gegevens, informatie, website(s) en dergelijke.

e) Naast de verplichtingen uit de wet is schade welke ontstaat door ondeskundigheid of het niet handelen conform bovenstaande punten b, c en d voor rekening van Cliënt.

Artikel 6 Wanprestatie

a) Gebruiker behoudt zich het recht voor om bij wanprestatie of wanbetaling van Cliënt en na schriftelijke waarschuwing de webruimte af te sluiten van het Internet. Daarnaast behoudt Gebruiker zich het recht voor om pagina's welke het functioneren van Gebruiker en/of haar gebruikers in gevaar kunnen brengen te verwijderen dan wel af te sluiten.

Artikel 7 Aansprakelijkheid

a) Cliënt dient voorafgaand aan eventuele werkzaamheden een recente kopie van alle relevante digitale informatie op deugdelijke wijze op te slaan. Gebruiker kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het op enigerlei wijze verloren gaan van digitaal opgeslagen informatie.

b) Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade aan apparatuur en/of programmatuur die is ontstaan als gevolg van programmatuur die erop is gericht schade toe te brengen, zoals bijvoorbeeld computervirussen. Gebruiker mag antivirusprogrammatuur gebruiken om de schade aan haar systemen te beperken en geïnfecteerde bestanden verwijderen of isoleren als zij dat nodig acht.

c) Gebruiker is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade, daaronder begrepen, maar niet uitsluitend, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

d) Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden ontstaan bij het gebruik van het Product.

e) De eventuele aansprakelijkheid van Gebruiker is in alle gevallen beperkt tot een totaal van ten hoogste de factuurwaarde van het gedeelte van de overeenkomst waaruit die aansprakelijkheid voortvloeit.

f) Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade aan het Product veroorzaakt door derden die niet onder verantwoordelijkheid van Gebruiker werkzaam zijn.

Artikel 8 Betaling

a) Cliënt dient de door Gebruiker uitgeschreven rekeningen met overmaking van het totaalbedrag te voldoen. Het betalen van rekeningen dient ten hoogste 14 dagen na het uitschrijven van de rekening te geschieden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Na het verstrijken van 30 dagen na de factuurdatum is Cliënt bij niet tijdige betaling, zonder dat hiervoor een ingebrekestelling vereist is, van rechtswege in verzuim en is hij over het openstaande factuurbedrag een rente verschuldigd van 1,5% per maand, waarbij een gedeelte van een maand als een hele maand geldt. Verder is Gebruiker in dergelijke gevallen gerechtigd het door Cliënt verschuldigde bedrag te verhogen met (buiten)gerechtelijke invorderingskosten, die van advocaten, deurwaarders, interne kosten etc. daaronder begrepen. Worden deze kosten niet tijdig voldaan, dan zullen die, vooruitlopend op de vaststelling van de werkelijke kosten, voorlopig worden bepaald op een direct opeisbaar bedrag van 15% van de onbetaalde factuur, met een minimum van EUR 250,00.

b) Alle uit de overeenkomst met Cliënt voortvloeiende kosten komen voor rekening van Cliënt.

c) Door Cliënt gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van die opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de wederpartij dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

d) Betaling dient plaats te vinden zonder korting of verrekening.

e) Gebruiker mag zonder opgaaf van redenen een voorschot vragen voor projecten die uitgevoerd worden voor Cliënt.

f) Indien Cliënt in enig opzicht niet voldoet aan zijn verplichtingen zoals die zijn overeengekomen in een relatie met Gebruiker, is hetgeen hij uit hoofde van die relatie verschuldigd is onmiddellijk opeisbaar. Gebruiker is bij in gebreke blijven van Cliënt gerechtigd naar haar keuze alle in het kader van die relatie gestelde zekerheden of gedeelten daarvan te realiseren, teneinde uit de opbrengst te verhalen hetgeen aan Gebruiker volgens haar administratie verschuldigd is, inclusief de wettelijke rente en de door Gebruiker te specificeren kosten.

Artikel 9 Eigendomsvoorbehoud

a) Gebruiker behoudt het eigendom van alle door haar geleverde Producten, tenzij anders overeengekomen met Cliënt.

Artikel 10 Intellectueel eigendom

a) Cliënt verkrijgt een niet-overdraagbaar recht om gebruik te maken van het Product geleverd door Gebruiker zolang de overeenkomst duurt.

b) Het is de Cliënt niet toegestaan om door Gebruiker aan Cliënt geleverde programmatuur van derden, of door Gebruiker ontwikkelde producten, geheel of gedeeltelijk door te verkopen, uit te lenen dan wel te vermenigvuldigen of wijzigen, om welke reden dan ook, zonder de schriftelijke toestemming van Gebruiker.

c) Het is Gebruiker niet toegestaan om programmatuur, beeldmateriaal en/of gegevensbestanden die deel uitmaken van de websites of andere onderdelen door Cliënt geplaatst op de webserver van Gebruiker, of haar partners, strategische of juridische partners, door te verkopen, uit te lenen of om welke reden dan ook te vermenigvuldigen of te wijzigen zonder schriftelijke toestemming van Cliënt, uitgezonderd het in deze overeenkomst overeengekomene.

Artikel 11 Overmacht

a) Gebruiker is niet aansprakelijk voor gevolgen ontstaan door overmacht, waaronder in ieder geval mede inbegrepen zijn beschikkingen en maatregelen van de overheid, internationale conflicten, gewelddadige of gewapende acties, arbeidsonregelmatigheden, uitsluitingen en boycot, en storingen in bedrijven of instellingen van wier diensten gebruik wordt gemaakt.

b) Indien de overmachtstoestand veertien dagen aanhoudt, hebben beide partijen het recht de overeenkomst te ontbinden. In geval van overmacht heeft Cliënt geen recht op schadevergoeding, ook niet als Gebruiker hiervan enig voordeel mocht hebben.

c) Gebruiker is niet aansprakelijk voor (gevolg)schade die het gevolg is van overmacht. Als zodanig worden onder andere aangemerkt onbereikbaarheid van het Systeem door niet aan Gebruiker toe te rekenen stroomuitval en storingen en onderhoud aan apparatuur en/of programmatuur.

d) Indien het vermoeden bestaat dat onbevoegden toegang hebben verkregen tot een server en de prestaties van ons netwerk daardoor schade ondervinden, behoudt Gebruiker zich het recht voor om deze server tijdelijk uit te schakelen of de beschikbare bandbreedte te beperken. Zodra ter beoordeling van Gebruiker de server weer normaal functioneert kan deze weer aangesloten worden. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onbevoegden, DoSÐ of DDoS-aanvallen en andere gelijksoortige aanvallen van derden op onze producten.

Artikel 12 Beëindiging

a) Cliënt is te allen tijde bevoegd de overeenkomst te ontbinden; hierbij dient de vooraf overeengekomen ontbindingstermijn in acht te worden genomen.

b) Indien er geen ontbindingstermijn is overgekomen, is een ontbindingstermijn van een kwart van de looptijd van de overeenkomst van toepassing, met een minimum van twee kalendermaanden.

c) Indien Gebruiker met Cliënt een overeenkomst aangaat betreffende een langdurig project, worden bij tussentijdse beëindiging van de overeenkomst door Cliënt de al verrichte werkzaamheden onmiddellijk opeisbaar. Bij berekening van het factuurbedrag zullen de al verrichte werkzaamheden, indien niet reeds gespecificeerd, naar rato worden gefactureerd.

d) Indien de Cliënt in staat van faillissement wordt verklaard, dan wel in surséance van betaling verkeert, heeft Gebruiker het recht de overeenkomst met Cliënt met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zonder daarbij verplicht te zijn tot enige schadevergoeding.

Artikel 13 Slotbepalingen

a) Gebruiker heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Een wijziging zal niet eerder in werking treden dan veertien dagen na kennisgeving aan Cliënt. Cliënt kan de overeenkomst opzeggen met ingang van de datum dat de wijziging van kracht wordt. Aangegane projecten met Cliënt zullen naar rato worden afgerekend.

b) Verandering in bestuur of rechtsvorm hebben geen invloed op de overeenkomst.

c) Indien een artikel uit deze overeenkomst niet van toepassing verklaard wordt, blijven de overige artikelen onverminderd van kracht.

d) De Acceptable Use Policy van Gebruiker is onlosmakelijk verbonden met deze Aanvullende Algemene Voorwaarden.

 

Acceptable Use Policy

 

AUP (Acceptable Use Policy) van TruePS WebZ (handelsnaam van TruePS Information Consultancy BV).

TruePS WebZ' Acceptable Use Policy ("AUP") is bedoeld om klanten en gebruikers duidelijkheid te geven over wat WebZ van hen verwacht wanneer ze gebruikmaken van onze diensten. Alle gebruikers van WebZ-services, in welke vorm dan ook, zijn gebonden aan deze Acceptable Use Policy en onze Algemene Voorwaarden.

Belangrijk: alle betalingen aan Gebruiker zijn bindend, er wordt geen restitutie verleend

Gebruiker ondersteunt de ongecensureerde uitwisseling van informatie en ideeën over het Internet en wij monitoren, onder normale omstandigheden, de activiteiten van onze gebruikers niet actief. Gebruiker controleert websites, nieuwsgroepen en e-mailverkeer niet inhoudelijk. Ingevolge onze Algemene Voorwaarden is het Gebruiker echter wel toegestaan om materiaal dat naar ons oordeel illegaal is, schadeclaims tot gevolg kan hebben en/of strijdig is met deze AUP te verwijderen. Gebruiker kan eventueel met bevoegde autoriteiten en/of andere derde partijen samenwerken om criminele en andere ongewenste activiteiten te onderzoeken. Eventueel handelen van gebruikers in strijd met deze AUP kan resulteren in de beëindiging of opschorting van uw Gebruiker accounts en acties als beschreven in diverse artikelen hieronder zonder voorafgaande in kennis stelling.

Dit document is bedoeld om uitleg te verschaffen over WebZ' AUP. Redenen voor het instellen van een AUP zijn onder andere:

1. Garanderen van een betrouwbare dienstverlening aan al onze klanten

2. Garanderen van de veiligheid en privacy van onze systemen en ons netwerk alsmede systemen en netwerken van derden

3. Voldoen aan bestaande wettelijke bepalingen

4. Instandhouden van onze reputatie als een verantwoorde serviceprovider

5. Aanmoedigen van verantwoord gebruik van het Internet; ontmoedigen van activiteiten die de waarde en bruikbaarheid van Internet diensten verminderen

6. Waarborgen van Internet als medium voor vrije meningsuiting en uitwisseling van informatie

7. Waarborgen van de privacy en security van individuele gebruikers

U mag uw webruimte niet gebruiken om materiaal te publiceren dat naar het oordeel van Gebruiker illegaal, aanstootgevend, ongepast of ongewenst is. Het woord 'materiaal' dient hierbij te worden opgevat als alle communicatie omvattende geschreven woord, graphics (foto's, illustraties, afbeeldingen, tekeningen, logo's), executable programma's, video-opnames en audio-opnames.

Indien uw Gebruiker account wordt gebruikt voor activiteiten in strijd met onze AUP of Algemene Voorwaarden behouden wij ons het recht voor uw account te beëindigen zonder bericht vooraf. Wij geven er de voorkeur aan klanten vooraf te berichten over dergelijke ongewenste activiteiten en ze de mogelijkheid te geven gepaste actie te ondernemen ter voorkoming van deze activiteiten. Ernstige schendingen van onze AUP en Algemene Voorwaarden resulteren echter in onmiddellijke beëindiging van de dienstverlening. Ons eventuele falen, om welke reden dan ook, in het strikt controleren en nakomen van dit beleid kan op geen enkele manier opgevat worden als een vrijbrief voor ongewenst gedrag. Gebruiker kan haar rechten op elk moment alsnog laten gelden en haar beleid dwingend opleggen aan overtreders.

Voor vragen over deze AUP kunt u contact opnemen met abuse@TruePS.com.

SCHENDINGEN VAN ACCEPTABLE USE POLICY

De volgende punten worden beschouwd als schendingen van de AUP:

1. Illegaal gebruik: de diensten van Gebruiker mogen niet worden gebruikt voor illegale activiteiten of de ondersteuning van illegale activiteiten. Gebruiker behoudt zich het recht voor om met bevoegde instanties en/of gedupeerden samen te werken bij onderzoek naar vermeende illegale praktijken.

2. Schade aan minderjarigen: gebruik van diensten van Gebruiker die schade toebrengen aan of die pogen schade toe te brengen aan minderjarigen. Er wordt hier voornamelijk maar niet uitsluitend het tegengaan van kinderpornografie beoogd.

3. Bedreiging: de diensten van Gebruiker mogen niet worden gebruikt voor het verzenden van enig materiaal (e-mail, uploads, postings in nieuwsgroepen of anders) dat dreigementen en/of aanmoedigingen tot het aanbrengen van schade bevat jegens personen, instellingen en/of bezittingen.

4. Stalken of lastigvallen: de diensten van Gebruiker mogen niet worden gebruikt voor het verzenden van enig materiaal (e-mail, uploads, postings in nieuwsgroepen of anders) dat iemand lastig valt en/of stalkt.

5. Frauduleuze activiteiten: de diensten van Gebruiker mogen niet worden gebruikt voor het doen van frauduleuze aanbiedingen goederen en/of diensten te kopen of te verkopen of om oplichtingspraktijken als pyramidespelen, kettingbrieven e.d. te promoten.

6. Oplichting of voordoen als iemand anders: het toevoegen, verwijderen of aanpassen van netwerkheaders in een poging iemand te misleiden of op te lichten is verboden. Uzelf voordoen als iemand anders door vervalste headers of andere informatie betreffende de identiteit van een persoon is verboden. Het gebruik van anonieme remailers of nicknames valt niet onder het verbod van dit artikel.

7. Ongevraagde commerciële e-mail / Ongevraagde bulk e-mail (SPAM): de diensten van Gebruiker mogen niet worden gebruikt voor het verzenden van ongevraagde commerciële e-mail en ongevraagde bulk-e-mail. Overtredingen van dit type leiden tot directe afsluiting van het desbetreffende account.

BELANGRIJK BERICHT: Diensten en/of servers die spammers ondersteunen of die ervoor zorgen dat onze IP-adressen in een van de spamdatabases terecht komen, worden direct afgesloten en/of verwijderd uit ons netwerk. De server wordt pas weer aangesloten vanaf het moment dat u garandeert dat u alle sporen van het bedoelde materiaal heeft verwijderd en u ons toestemming verleent en daartoe toegang tot de server verschaft om te kunnen controleren dat al het materiaal inderdaad volledig is verwijderd. Een eventuele tweede overtreding leidt tot onmiddellijke permanente verwijdering van de server uit ons netwerk zonder bericht vooraf.

8. E-mail- of nieuwsbombardementen: kwaadaardige opzet om het een ander onmogelijk te maken gebruik te maken van electronische mail en/of nieuwsdiensten leidt tot beëindiging van het desbetreffende Gebruiker account.

9. E-mail- of berichtvervalsing: vervalsing van een berichtheader, gedeeltelijk of geheel, van enige elektronische transmissie ontstaan of komend via een dienst van Gebruiker is een schending van deze AUP.

10. Usenet spamming: Gebruiker tolereert geen misbruik van haar netwerk voor het plaatsen van berichten of commerciële advertenties die tegen de regels, FAQ of statuten van een nieuwsgroep of mailinglist ingaan. Commerciële boodschappen die conform de regelementen van een nieuwsgroep of mailinglist zijn of die door de ontvangers specifiek gevraagd worden zijn wel toegestaan.

11. Ongeauthoriseerde toegang: misbruik van de diensten van Gebruiker om toegang te krijgen of pogingen daartoe te ondernemen tot accounts van derden is niet toegestaan. Het penetreren van beveiligingen van hardware of software van Gebruiker en/of derden is niet toegestaan. Bovenstaande gevallen leiden tot onmiddellijke beëindiging van uw account ongeacht het feit of er daadwerkelijk schade is aangericht.

12. Inbreuk op copyright of handelsmerken: gebruik van de diensten van Gebruiker om op welke manier dan ook zaken te distribueren waar een copyright of handelsmerk op rust of die een patent, bedrijfsgeheim of andere rechten van derden schenden is niet toegestaan. Voorbeelden zijn o.a. het zonder toestemming kopiëren van materiaal met een copyright, de digitalisatie en verspreiding van foto's uit boeken, magazines en andere bronnen met een copyright en het zonder toestemming verspreiden van software met een copyright.

13. Verzamelen van persoonlijke gegevens: gebruik van de diensten van Gebruiker voor het verzamelen van persoonlijke gegevens van derden zonder dat zij daar vanaf weten en daar toestemming voor hebben gegeven.

14. Netwerkverstoringen en andere vijandige activiteiten: gebruik van de diensten van Gebruiker voor activiteiten die de mogelijkheid van derden om gebruik te maken van de diensten van Gebruiker en/of het Internet vehinderen of verstoren is niet toegestaan. Dit omvat o.a. DoS- en DDoS-aanvallen op systemen van Gebruiker en/of derden en andere ongewenste en illegale activiteiten. Misbruik leidt tot onmiddellijke opheffing van uw account.

15. Verspreiding van virussen: opzettelijke verspreiding van software die erop gericht is schade toe te brengen aan de systemen, software en data van derden en/of die derden lasting valt en/of bedreigt is verboden en leidt tot onmiddellijke opheffing van uw account.

16. Aansprakelijkheid voor derden: gebruikers van TruePS WebZ zijn verantwoordelijk en aansprakelijk voor activiteiten die derden ondernemen, met gebruikmaking van hun account, die de richtlijnen in deze Acceptable Use Policy overtreden.

17. Schendingen van Accounts: het is absoluut verboden om op Accounts pornografisch material of IRC-servers te hosten zonder voorafgaande toestemming. Virtuele server accounts die betrapt worden op het hosten van dergelijk materiaal worden direct afgesloten zonder dat er sprake is van teruggave van vooruitbetaalde bedragen.

18. IRC-netwerken: het is absoluut verboden een IRC-server te hosten die onderdeel is van, of verbonden is met een ander IRC-netwerk of server. Servers die deze regel overtreden zullen onmiddellijk verwijderd worden uit ons netwerk. De server wordt pas weer geactiveerd op het moment dat alle sporen van de IRC-server zijn verwijderd en Gebruiker toegang heeft gekregen tot uw server om dat te controleren. Elke server die voor een tweede keer betrapt wordt zal onmiddellijk, maar dan permanent, verwijderd worden.

SECURITY

U bent verantwoordelijk en aansprakelijk voor alle misbruik van uw account, zelfs als de ongewenste activiteiten door een vriend, familielid, gast of medewerker werden uitgevoerd. U moet dus de benodigde stappen ondernemen om te voorkomen dat derden ongeautoriseerde toegang krijgen tot uw account. Bovendien mag u niet met uw account proberen toegang te krijgen tot een ander netwerk of andere server zonder toestemming daarvoor te hebben gekregen.

- Uw wachtwoord geeft u toegang tot uw account. Het is uw verantwoordelijkheid uw wachtwoord geheim te houden.

- Het is verboden uw wachtwoord en de toegang tot uw account te delen met anderen. U dient te voorkomen dat anderen uw account gebruiken aangezien u verantwoordelijk bent voor dit gebruik.

- Het is streng verboden te proberen de inloggegevens van een andere gebruiker te achterhalen. Dit kan leiden tot de beëindiging van uw account.

- U moet de benodigde veiligheidsmaatregelen nemen om misbruik van derden van uw account te voorkomen.

- Het is niet toegestaan gebruikersidentificatie of de beveiliging van host, netwerk of account te omzeilen. Dit omvat o.a. het verschaffen van toegang tot data die niet voor u is bedoeld, inloggen op of gebruik maken van een server of account waarvoor u geen expliciete toestemming heeft gekregen of het scannen van de beveiliging van andere netwerken. Het gebruik van of de verspreiding van tools die ontworpen zijn om securitymaatregelen te omzeilen of te doorbreken is verboden. Voorbeelden hiervan zijn o.a. programma's die wachtwoorden raden, tools die beveiligingen kunnen kraken en tools die netwerken scannen op lekken in de beveiliging.

- Denial of Service (DoS)-aanvallen, Distributed Denial of Service (DDoS)-aanvallen, e-mailbommen en dergelijke zijn niet toegestaan.

- Gebruikers die de beveiliging van systemen of netwerken trachten te omzeilen of doorbreken kunnen strafrechtelijk en civielrechtelijk vervolgd worden. TruePS WebZ zal volledig meewerken met de bevoegde autoriteiten en andere belanghebbenden die dergelijke zaken onderzoeken.

NETWERKPRESTATIES

De accounts van Gebruiker delen verschillende voorzieningen. Excessief gebruik of misbruik van deze voorzieningen door een klant kan negatieve gevolgen hebben voor alle andere klanten. Misbruik en gebruik van het netwerk, CPU-tijd, geheugen, schijfruimte en sessies op een manier die een onevenredig beslag leggen op de voorzieningen zijn verboden onder deze AUP en kunnen leiden tot beëindiging van uw account of limitering van deze activiteiten.

RAPPORTEREN VAN OVERTREDINGEN VAN DEZE AUP

Gebruiker verzoekt eenieder die gelooft dat er een overtreding van deze AUP heeft plaatsgevonden deze overtreding te melden aan onze abuse-afdeling op abuse@TruePZ.com.

Indien mogelijk graag de volgende gegevens meesturen:

- Het IP-adres waarvandaan de vermeende overtreding is begaan

- De datum en het tijdstip van de vermeende overtreding met de tijdzone of het verschil met GMT

- Bewijs van de vermeende overtreding

E-mail met volledige headerinformatie en systeem-logfiles voldoen aan bovenstaand informatieverzoek. Andere situaties vereisen andere methoden voor het leveren van de gevraagde informatie.

Gebruiker kan een of meer van de volgende acties ondernemen als gevolg van klachten:

- Geschreven of verbale waarschuwingen

- Stopzetten van de mogelijkheid van het posten in nieuwsgroepen van een lid

- Stopzetten van een account van een lid

- Beëindigen van een account van een lid

- In rekening brengen van administratieve en/of heractiveringskosten

- Schade claimen en juridische stappen ondernemen

AANPASSINGEN VAN DEZE ACCEPTABLE USE POLICY

Gebruiker behoudt zich het recht voor deze AUP en haar Algemene Voorwaarden en andere overeenkomsten en voorwaarden te herzien, aan te passen of uit te breiden op enig moment. Notificatie van wijzigingen vindt plaats in overeenstemming met onze Algemene Voorwaarden.